Přednáška Wolfieho Christla z roku 2012: How to Gamify Personal Data Business.
Cílem tohoto blogu je věnovat se aktuálním trendům v oblasti distančního vzdělávání (nejen) v ČR.
úterý 30. dubna 2013
pondělí 15. dubna 2013
Představujeme vám keynote speakra konference DisCo 2013 Wolfieho Christla:
V roce 2011 zahájil spolu s týmem z Vídně projekt “Data Dealer”, který je on-line hrou o sbírání, třídění a prodeji osobních údajů. “Data Dealer” poskytuje jedinečnou cestou neformální a vtipný způsob, jak zapojit lidi do problematiky osobních údajů a ochrany soukromí v digitálním věku. Projekt měl silný mediální ohlas jak v seriózních médií a v tisku v německy mluvících zemích. Velmi silný ohlas získal také u mladých lidí, učitelů, vychovatelů a široké veřejnosti. Mezinárodní verze projektu v anglickém jazyce je plánována ke spuštění v květnu 2013.
Data Dealer Online Game
http://www.datadealer.net/english
Article about Wolfie Christl at inventures.eu (2012): Upping the game. Wolfie Christl co-created online social game Data Dealer, which promises to change the way we think about privacy and the business of information”
http://inventures.eu/upping-the-game
středa 20. března 2013
Vše o konferencích DisCo!
Vše o konferencích DisCo a také o tom, co jim předcházelo si můžete prohlédnout v naší prezentaci:
http://prezi.com/r6oejvtm1eym/all-about-disco-conferences/
http://prezi.com/r6oejvtm1eym/all-about-disco-conferences/
pondělí 18. března 2013
Představujeme vám keynote speakra Francesca Pisana, Ph.d. z Itálie:
F. Pisanu je výzkumníkem v oblasti vzdělávání v IPRASE (Regionální
institut pro experimenty a výzkum ve vzdělávání v autonomní provincii
Trentino). Zabývá se psychosociálními aspekty využívání technologií ve
vzdělávání, speciální pedagogikou, inovacemi ve výuce a organizačními
aspekty ve vzdělávání. Zajímá se také o výzkumnou metodologii v ICT.
Vystudoval a zabývá se psychologií. Na University of Trento získal Ph.D.
v oboru Informační systémy a organizace. Učil sociální psychologii
skupin. V současnosti vyučuje vzdělávání a poradenskou psychologii na
Fakultě kognitivních věd na University of Trento.
Vybrané publikace:
Teli, M., Pisanu, F., Hakken, D. (2007). The Internet as a Library-Of-People: For a Cyberethnography of Online Groups. Forum: Qualitative Social Research. FQS Special Issue: Virtual Ethnography. Volume 8, No. 3, Art. 33.
Fraccaroli, F., Pisanu, F. (2007). Collaboration and identity dynamics within virtual learning groups. The point of view of a psychologist. In (Ed.) P. Ghislandi, Towards eUniversity. Contributions for innovative teaching/learning in higher education. Trento: Editrice Universita’ degli Studi di Trento. (pp. 617-628).
Pisanu, F. (2007). Reconsidering the importance of being off-line: ‘real world’ trajectories in virtual group’s life. Masaryk University Journal of Law and Technology, vol. 1, n. 2, p. 123-133.
Fraccaroli, F., Pisanu, F., Gentile, M. (2011). The evaluation of learning attainment in Italy: national and regional systems. Examination Research, v. 2011, n. 3 (2011), p. 26-33.
Pisanu, F., Gentile, M. (2012). Integrating technologies and instructional cooperative learning based strategies for effective IWB use in classroom: a study on classroom data from students perceptions and teachers behaviors. In P. Resta (Ed.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2012 (pp. 3026-3031). Chesapeake, VA: AACE.
Vybrané publikace:
Teli, M., Pisanu, F., Hakken, D. (2007). The Internet as a Library-Of-People: For a Cyberethnography of Online Groups. Forum: Qualitative Social Research. FQS Special Issue: Virtual Ethnography. Volume 8, No. 3, Art. 33.
Fraccaroli, F., Pisanu, F. (2007). Collaboration and identity dynamics within virtual learning groups. The point of view of a psychologist. In (Ed.) P. Ghislandi, Towards eUniversity. Contributions for innovative teaching/learning in higher education. Trento: Editrice Universita’ degli Studi di Trento. (pp. 617-628).
Pisanu, F. (2007). Reconsidering the importance of being off-line: ‘real world’ trajectories in virtual group’s life. Masaryk University Journal of Law and Technology, vol. 1, n. 2, p. 123-133.
Fraccaroli, F., Pisanu, F., Gentile, M. (2011). The evaluation of learning attainment in Italy: national and regional systems. Examination Research, v. 2011, n. 3 (2011), p. 26-33.
Pisanu, F., Gentile, M. (2012). Integrating technologies and instructional cooperative learning based strategies for effective IWB use in classroom: a study on classroom data from students perceptions and teachers behaviors. In P. Resta (Ed.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2012 (pp. 3026-3031). Chesapeake, VA: AACE.
pátek 15. února 2013
Máme výbornou zprávu pro zájemce ze zemí, které jsou účastnickými zeměmi Středoevropské iniciativy (CEI - Central European Initiative). Konference DisCo 2013 byla podpořena grantem Středoevropské iniciativy. Více informací na našich webových stránkách: http://disconference.eu/
pátek 7. prosince 2012
Zpráva z konference TTI 2012
Ve dnech 5.-6. listopadu 2012 jsme se zúčastnili jako spolupořadatelé
mezinárodní konference Cross
Industry Technology Transfer and Innovation Conference and Networking 2012 (TTI
2012). Hlavním pořadatelem byla společnost Prague
Development Center s.r.o. Dalšími spolupořadateli byli Technologické
centrum Akademie věd a Centrum pro vývoj a
inovace. Konference probíhala v hotelu Don Giovanni.
Hlavním tématem konference bylo
rozvíjení inovací napříč různými obory. Konference měla svoji akademickou část
a také byznys sekci. Byla zaměřena hlavně na výměnu zkušeností a rozvíjení
partnerství mezi českými účastníky a návštěvníky ze zemí SNS.
Konferenci zahájil ředitel Prague
Development Center s.r.o. dr. Orifjan Namozov, spolu se zástupcem Kazašské národní
zemědělské univerzity profesorem Zhenisbekem Suleimenovem, Ing.Františkem
Masopustem, výkonným ředitelem Komory pro
hospodářské styky se SNS a ředitelkou Centra
pro studium vysokého školství, v.v.i. Ing. Helenou Šebkovou, CSc.
První dopolední blok byl věnován
úspěšnému přenosu inovací do praxe. Sekci zahájila Martina L. Jakl, která
porovnávala podporu přenosu inovací v České republice a Švýcarsku. Dále
pak Beom Tai Kim z Korejského institutu pro duševní vlastnictví.
V jeho příspěvku o podpoře inovací v Jižní Korei nás zaujala vysoká
návratnost dotazníků (93%) z šetření provedeného mezi korejskými státními
institucemi.
Druhý dopolední blok byl věnován
případovým studiím rozvíjení inovací ve farmacii, v potravinářství,
zemědělství a v produkci obnovitelné energie. Odpoledne bylo věnované
financování inovací a systémovým nástrojům na rozvoj inovací. Blok zahájil
ředitel vnějších vztahů Evropského investičního
fondu doktor Piyush Unalkat
příspěvkem věnujícím se proměnám ve způsobech financování technologických
transférů z univerzit do podnikové praxe za účasti Evropského investičního
fondu. Projekt InTraMed-C2C, který
propojuje výzkum v oblasti lékařství představila Tina Igličar z CVVI. Liudmyla Rusina a Inna Malukova Národní ukrajinské univerzity hovořily o tom,
jak funguje dlouhodobé vzdělávání na Ukraině. Sekci zakončila Albena Vutsova ze
Sofijské univerzity Svatého Klimenta Ohridského, která prezentovala různé
příklady toho, jak probíhá přenos inovací do praxe v Bulharsku.
Druhá odpolední sekce se zabývala
tím, jak přenášejí inovace do komerční sféry univerzity. Vystoupil v ní
například Jiří M. Fuschs z Karlovy Univerzity s příspěvkem Knowledge
and Technology Transfer at the Charles University in Prague nebo Libor Hrstka
z ČVUT s tématem vycházejícím ze zkušeností kanceláře pro
technologický transfer z ČVUT.
V úterý začala konference 2
minutovými seznamovacími rozhovory mezi partnery z byznys sféry. Dopolední
sekce pak byla věnována inovacím na poli vzdělávání. Sekci zahájil Jakub Štogr
z Navreme Boheme s.r.o., který shrnul
nejdůležitější trendy v oblasti inovací a vzdělávání. Následně jsme
prezentovali m-learning jako nejnovější vzdělávací platformu. Pak následovaly
prezentace na témata inovací vzdělávání v medicíně a agronomii od delegátů
z Kazachstánu.
Odpolední blok zahájil Filip
Huněk ze společnosti BrandzFriends s prezentací věnovanou využíváním
Facebooku k marketingovým kampaním. Následovalo několik přednášek
věnovaných inovacím v oblasti botaniky. Poslední sekci zahájil docent
Karel Müller, který srovnával český systém inovací s rakouským a finským.
Z této sekce zmíníme ještě přednášku profesora Viktora Boicova
z Litvy, který přednášel o využívání GPS technologie pro sledování
automobilové dopravy v Litvě.
Konference byla tématicky
velmi pestrá. Jejím hlavním kladem bylo pestré publikum z mnoha zemí
z expertů z akademické sféry i zástupců komerční sféry a státní
správy.
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)