úterý 3. května 2011

Konference Alternativní metody výuky 2011

Ve čtvrtek 28. dubna se uskutečnila na Přírodovědecké Fakultě Univerzity Karlovovy konference Alternativní metody výuky 2011. Jednalo se již o devátý ročník.
foto: Tomáš Petrus


Program zahájili příspěvky partnerů a pořadatelů konference:
Zástupce AV MEDIA, a.s., Ing. Ivana Perničková, představila možnosti videokonferencí.

Tomáš Kubálek z Fakulty mezinárodních vztahů VŠE představil ve svém příspěvku balíček služeb Microsoft Online Services – BPOS, pomocí kterého je zajišťována výuka vedlejší specializace Informační a prezentační technologie v praxi. Za jednu z důležitých změn považovaje postupující "socializaci" služeb - sociální tagy, wiki, atp.

Marek Kocman z PRAGODATA CONSULTING s.r.o.,  představil ve stručnosti změny v Moodlu 2.0 zahrnujících například: "aplikační rozhraní pro správu souborů, e-repository a e-portfolia. K dispozici je řada předpřipravených pluginů, které skrze repository integrují Moodle mj. se systémem Mahara, Google Docs, Amazon S3, Flickr, YouTube, Facebook, Myspace či Skydrive", dále představil možnosti integračního softwaru PNIR, který vyvýjí PragoData Consulting.

Jaromír Krejčí propagoval ve svém vystoupení rozšíření pojmu počítačová gramotnost o využívání digitální fotografie na příkladu možnsotí produktu jeho mateřské firmy- Zoner Photo Studia. V rámci ECDL, mezinárodního certifikátu pro počítačovou gramotnost má dojít k rozšíření o modul věnovaný právě zpracování digitálních fotografií.

Helena Jetelová z ICS Intercomsystems popsala virtualizaci desktopů a jak taková zaležitost funguje v praxi na Přírodovědecké fakultě ukázal Miroslav Ulrich.
Miroslav Ulrich z PřF UK            foto: Tomáš Petrus

Z příspěvků v prvním bloku přenášek nás zaujali především následující:

Educasting jako nástroj optimalizace výuky představený M. Prokýškem a J.Novákovou přinesl výsledky spolupráce mezí Ústavem aplikované informatiky Přírodovědecké fakulty Jihočeské Univerzity a Katedrou informačních technologií a technické výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze v podobě využití educastingu pro řešení přednáškového cyklu Řízení IT projektů za pomocí educastingového systému (VOX.STREAM).


Ľuboš Lunter prezentoval ve svém příspěvku poslední novinky o Elearningovém portálu MU Brno.

Viktor Fuglík představil portál Umim.to, postavený na sowftwaru MAHARA. Na serveru je možné ukládat a sdílet eportfolia od uživatelů Moodlu.

Školní měřící přístroje- mají o ně vůbec studenti zájem byl příspěvek prezentující výsledky šetření provedených Petrem Šmejkalem a Evou Stratilovou Urválkovou. Odpoveď na otázku z názvu je (samozřejmě) kladná. Studenty simulace "skutečných" laboratoří přitahuje a baví je.

Peter Capáy všem posluchačům v aule názorně předvedl, jak nejen zapojit a zaujmout posluchače přednášky, ale především jak zaměstat jejich mozkové závity, a to díky příspěvku Hlavolamy, kódy a šifry podporujúce algoritmické myslenie.

Workshop Moodle 2.0 pořádaný PragoData Consulting bohužel doprovázely problémy vyvolané útoky na servery společnosti, ale nakonec vše klaplo a v zhuštěné podobě se dostalo účastníkům workshopu všech informací o novinkách i s ukázkami.

E-learning + studijní agenda + rich media = Moodle 3v1 tuto zvláštně znějící rovnici vysvětlil Igor Kopetschke z TU v Liberci. Propojením Moodlu s informačním systémém spravujícím studijní agendu a s úložištěm videostreamů přednášek získali, to čemu říkají Advance Learning Space.

Využití elearningu a současných technologií ve výuce chemie představila Michala Polívková - Alternativní metody k atraktivizaci chemického experimentu na SŠ a Renata Šafránková: E-learning - kurz na ZŠ - Chemické zájmové vzdělávání.


Pohled organizátorů na distanční vzdělávání a jeho možnosti naleznete v tomto rozhovoru pro web iForum.

Na závěr pak patří poděkování organizátorům za již tradičně výborně organizačně zajištěnou akci.

Žádné komentáře:

Okomentovat