V současné době můžeme
pozorovat v americkém vysokém školství trend masových otevřených on-line kurzů.
První vlaštovky tohoto trendu se objevují už i na evropských vysokých
školách. Proč k tomu tyto školy přistupují? Kde jsou kořeny tohoto trendu?
Ač
se může zdát, že masivní otevřené on-line kurzy (MOOC) jsou horkou novinkou,
není tomu tak. Myšlenkové pozadí tohoto konceptu najdeme již v 60. letech minulého
století. Již v té době vědec Douglase Engelbart
mimo jiné vynálezce počítačové myši, prosazoval ve Standfordském výzkumném institutu
myšlenku využití propojení počítačů pro vzdělávací a výzkumné účely. Myšlenku
otevřeného vzdělávání pak rozvinul Ivan Illich ve své knize Odškolnění
společnosti, kterou vydal v roce 1971.
MOOC
jsou často vystavené na principech vycházejících z konektivistického paradigmatu
výuky. Mezi tyto principy patří především:
1)
Agregace: Prvním z principů MOOC je to, že na jednom místě je shromážděno
obrovské množství obsahu, který může být produkován na různých místech i v
průběhu kurzu. Tento obsah je později agregován na webovou stránku, která
slouží jako výchozí bod pro účastníky MOOC. Rozdíl oproti tradičnímu vzdělávání
je ten, že obsah výuky nemusí být vytvářen dopředu.
2)
Druhým principem je znovumixování. Materiály se můžou propojovat mezi
různými kurzy či znovu používat kdekoliv jinde.
3)
Tyto materiály se používají a mixují, tak aby vyhovovaly cílům každého účastníka.
4)
Znovuupravené materiály, myšlenky a obsahy jsou sdíleny, tak aby byly přístupné
všem dalším zbývajícím zájemcům o ně.
MOOC
se rozvíjí v Americe od roku 2007. V současnosti MOOC nabízí mnoho prestižních
amerických škol. V Evropě můžeme z významnějších jmenovat University of Edinburg a švýcarskou École Polytechnique Fédéral de Lausanne
Nejvýznamnější
technologické platformy pro MOOC jsou Coursera
a edX. Coursera byla vyvinuta profesory Andrew Ng a Daphne Koller ze Stanford Univerzity.V rámci Coursery prošlo
více než milion studentů ze 196 zemí alespoň
jedním kurzem. Projekt je financován z počátečního kapitálu složeného
zainteresovanými partnery, zatím své služby nabízí zdarma, ale uvažuje se o
různých formách financování, například platbou za certifikáty o absolvování
kurzu. Její zakladatelé předpokládají také příjem z reklamy a z
propojování studentů se zaměstnavateli. Courseru využívají například výše zmíněná University of Edinburgh, École Polytechnique Fédéral de Lausanne, Stanford University dále pak University of Washington, Columbia University, Princeton University a mnohé další.
EdX je
neziskový projekt iniciovaný Massachusetts Institute of Technology (MIT) a
Hardvard University. EdX je postaven jako open source
software. V současnosti se k projektu jako partneři tzv. X University
Conscortium připojili University of California v
Berkley a sdružení univerzit The University of Texas System.
Dalším partnerem je softwarová společnost 10gen.
Na
obou platformách je nabízeno široké portfolio kurzů od informatiky přes
biologii až například po sociologii. Obě platformy fungují podobně jako
systémy, které univerzity využívají pro výuku prostřednictvím počítače a
internetu již delší dobu. Učitelé natáčejí své přednášky na video a studenti
mají k dispozici jednotlivá videa ( v obou systémech lze už také nalézt
videa opatřená českými titulky), která se věnují konkrétním tématům ze sylabu.
Ověřování nabylých znalostí probíhá prostřednictvím online testů, kdy student
vybírá z několika odpovědí. Současně je možné do systému ukládat písemné práce,
které může následně hodnotit samotný učitel či studenti navzájem, což je další
rozvíjející se trend.
V současné době získávají absolventi kurzů certifikáty, a nikoli
plnohodnotné vysokoškolské tituly nebo formálně platné kredity za absolvované
kurzy. Univerzity participující na EdXu
uzavřely dohodu se společností Pearson o
využití jejích akreditovaných zkušebních center k ověřování výsledků
distančního studia účastníků. Studentům bude nabídnuta možnost složit zkoušku z
absolvovaných kurzů za úplatu (podstatně nižší nežli by stálo denní studium
kurzů) v některém ze 450 center společnosti Pearson
ve 110 státech (včetně ČR) a získat tak formálně platný certifikát.
Mezi benefity MOOC patří úspora prostoru na univerzitách, úspora
času a financí na straně studentů a školy, neformální způsob výuky, sdílení
veškeré práce, instrukcí a myšlenek všemi účastníky a dále individualizace
hodnotících procesů. Díky překladům (používání titulku) se také zmenšují
jazykové bariéry. MOOC přispívají i k rozvíjení počítačových dovedností
studentů.
Protože se jedná o nový koncept vysokoškolského vzdělávání bude
třeba také vyřešit celou řadu výzev. Mezi ně patří hlavně kontrola hodnocení
výsledků studia a přijetí nových paradigmat výuky. Jak konstatuje
profesor Jeff Haywood,
prorektor University of Edinburgh stále ještě nejsou vyřešeny otázky
hodnocení a akreditace distančního vzdělávání v této nové koncepci.
It is imperative that we read blog post very carefully. I am already done it and find that this post is really amazing. ExcelR Courses In Business Analytics
OdpovědětVymazatThis is a good post. This post gives truly quality information. I’m definitely going to look into it. Really very useful tips are provided here. Thank you so much. Keep up the good works ExcelR Business Analytics Courses
OdpovědětVymazatnice
OdpovědětVymazatbusiness analytics course in pune
wonderful
OdpovědětVymazatdata analytics course
Excellent Blog! I would like to thank for the efforts you have made in writing this post.
OdpovědětVymazatBusiness Analytics Certification
Excellent Blog! I would like to thank for the efforts you have made in writing this post.
OdpovědětVymazatData Analytics Course in Pune
tül perde modelleri
OdpovědětVymazatMobil Onay
mobil ödeme bozdurma
nft nasıl alınır
ankara evden eve nakliyat
Trafik sigortası
dedektör
web sitesi kurma
ask romanlari
SMM PANEL
OdpovědětVymazatsmm panel
iş ilanları
İNSTAGRAM TAKİPÇİ SATIN AL
Hirdavatci
www.beyazesyateknikservisi.com.tr
SERVİS
Tiktok Hile
pendik toshiba klima servisi
OdpovědětVymazatümraniye beko klima servisi
pendik beko klima servisi
maltepe lg klima servisi
kadıköy lg klima servisi
kartal toshiba klima servisi
ümraniye toshiba klima servisi
kartal samsung klima servisi
ümraniye samsung klima servisi
Success Write content success. Thanks.
OdpovědětVymazatcanlı slot siteleri
betpark
kıbrıs bahis siteleri
canlı poker siteleri
betmatik
kralbet
deneme bonusu
Good content. You write beautiful things.
OdpovědětVymazatkorsan taksi
hacklink
sportsbet
mrbahis
mrbahis
taksi
vbet
vbet
hacklink
Önemli giriş adreslerine buradan ulaşabilirsiniz.
OdpovědětVymazatbetturkey giriş
betpark giriş
6EJM
betmatik
OdpovědětVymazatkralbet
betpark
mobil ödeme bahis
tipobet
slot siteleri
kibris bahis siteleri
poker siteleri
bonus veren siteler
81XF
muğla
OdpovědětVymazatmuş
nevşehir
niğde
ordu
PRFUD
manisa
OdpovědětVymazatmaraş
mardin
marmaris
mersin
K1VEDC
kağıthane
OdpovědětVymazatmuğla
tuzla
etiler
maltepe
8WNF1K
Nursing jobs in Germany provide an excellent opportunity for professionals seeking to expand their careers within a top-tier healthcare system. With a high demand for skilled nurses, candidates can take advantage of competitive salaries and comprehensive benefits. Opportunities abound in diverse settings such as hospitals, outpatient clinics, and nursing homes, allowing for a varied professional experience. Proficiency in the German language is essential for effective communication with patients and healthcare teams. International candidates may need to have their nursing credentials recognized to facilitate a smooth entry into the workforce. The focus on ongoing professional development ensures nurses stay updated with the latest practices and technologies. Additionally, the rich cultural environment offers a rewarding personal experience, making it an attractive destination for healthcare professionals. In short, nursing in Germany combines career advancement with the chance to make a significant impact on patient care.
OdpovědětVymazathttps://www.dynamichealthstaff.com/nursing-jobs-in-germany