|
Panelová diskuse o certifikaci e-learningu |
Konference byla zahájena v úterý 8.11. Původní program byl zredukován, protože několik prezentujících nemohlo dorazit. První blok byl věnován animacím, simulacím v e-learningu. V rámci této sekce vystoupil Jaroslav Čech z firmy iCord International s.r.o, který porovnával tradiční výuku, e-learning a o-learning. O-learningem měl namysli e-learning v rámci virtuální učebny v synchronním čase. Je otázkou, zda se tento pojem ujme či zda je to jen produkt inflace termínů, které se oblasti e-learningu objevují. Po coffee s decentním občerstvením následovala sekce věnována moderním trendům v e-learningu. Program zakončila panelová diskuse o hodnocení kvality e-learningových kurzů. Představen byl plán na zavádění certifikátů garantující kvalitu e-learningových kurzů. Myšlenka jistě chvályhodná, otázkou je, zda celý proces bude dostatečně flexibilní a otevřený novým trendům, které se v oblasti pronikání ICT do vzdělávání objevují..
|
Přednáška Jiřího Mareše |
Ve středu pokračovala konference prezentací soutěžních kurzů. Linda Pospíšilová a Zuzana Bezdíčková prezentovaly velmi dobře postavený kurz angličtiny pro chemii v
LMS Moodle. Jana Vejvodová představila on-line kurz o využívání interaktivní tabulí Smart Board. Prezentace byla velmi kvalitní, jen kvalitu videoukázky snižovala zvláštně vybraná hudba. Soutěžní příspěvky vystřídalla přehledová přenáška Jiřího Mareše o mezích a možností využití obrazového materiálu v e-learningu z pedagogického pohledu. Po obědě následovala druhá část prezentace soutěžních kurzů. Profesionálně vyrobený kurz představila Asociace Záchranný kruh. Kurz je určen pro děti a představuje jim rizika silniční a železniční dopravy.V rámci tohoto bloku představily Michaela Kostelníková a Miroslava Ožvoldová z Trnavské univerzity kurz Svet v pohybe pro výuku fyziky na středních školách. Kurz měl velmi propracovanou obsahovou náplň, nicméně jeho grafická stránka byla zastaralá a zasloužila by si upravit, aby lépe motivoval cílovou skupinu (středoškoláky) kurz využívat. Pak nás rozehřál multimediální kurz Aleše Oujezdského a Martina Vlčka o výuce flambování určený školám vyučujícím gastronomii. Večer proběhl společenský večer, který zahájil výtečný koncert smyčcového tělesa
Corvus Quartet. Následoval raut.
|
Corvus Quartet |
|
Raut |
Ve čtvrtek byly vyhlášeny výsledky soutěže. První cenu si odnesly Linda Pospíšilová a Zuzana Bezdíčková z Univerzity Pardubice. Po vyhlášení následovaly přednášky, které měly ale trochu jiné pořadí než bylo v původním programu. Z nich vybírám příspěvek Tatiany Gavalcové její přednáška byla zajímavá využitím zahraničních zdrojů.
|
Tatiana Gavalcová |
|
Tomáš Zelenka |
Paradoxem ovšem bylo, že když mluvila o problémech studentů s porozuměním textu, využívala přitom textuálně přehuštěnou powerpointovou prezentaci. Zajímavý projekt pro přírodovědné talenty zvaný
TalNet představil Tomáš Zelenka z Karlovy Univerzity.
Žádné komentáře:
Okomentovat